Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace žáků cizinců v primární škole
Horáčková, Klára ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent) ; Svoboda, Zdeněk (oponent)
Tato disertační práce se zabývá problematikou integrace žáků cizinců v primární škole. Cílem bylo zmapovat a podrobně popsat proces začleňování a vzdělávání žáků cizinců v české primární škole, jaké postupy a strategie škola užívá při začleňování a vzdělávání žáků cizinců. Teoretická část práce přináší základní teoretická a empirická východiska, která jsou zpracována na základě české a zahraniční odborné literatury. Dále je vymezen pojem žák cizinec, jeho charakteristika a potřeby ve vzdělávacím procesu. Je nastíněn legislativní kontext dané problematiky. Důležitým pojítkem je důraz na odstraňování překážek a bariér ve vzdělávání žáků cizinců. Práce se zabývá pojmy integrace a inkluze a zdůrazňuje myšlenku rovných příležitostí, multikulturalismu a pedagogického konstruktivismu jako ideje, ke kterým by měla česká škola směřovat. Teoretická východiska jsou následně aplikována v empirické části, jejíž cílem bylo nalézt odpověď na základní výzkumnou otázku Jak škola začleňuje žáky cizince do vzdělávacího procesu na 1. stupni? Dále byly formulovány další specifické výzkumné otázky. Pro realizaci výzkumu byl zvolen design kvalitativního výzkumu a jako výzkumná strategie případová studie. Sběr dat byl založen na pozorování, hloubkovém rozhovoru, ohniskových skupinách a analýze dokumentů. Případová studie...
Využití deskových her pro výuku českého jazyka na 1. stupni ZŠ
Hyklová, Lucie ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Babušová, Gabriela (oponent)
Má diplomová práce na téma Využití deskových her pro výuku českého jazyka na 1. stupni ZŠ je rozdělena do dvou částí. První část se zabývá teoretickými východisky, která vychází ze zážitkové a konstruktivistické pedagogiky. Zaměřuje se na hru z několika úhlů pohledu - jako na svobodnou činnost a radost v průběhu života a jako na didaktickou metodu, kterou se realizuje vzdělání žáků, tvoří se třídní klima a aplikuje desková hra. Dále jsou zde popsána místa, kde se dají hrát deskové hry mimo školní prostředí. Druhá část je věnována výrobě mých vlastních deskových her a jejich následnému použití ve výuce českého jazyka ve čtvrtém ročníku prvního stupně základní školy. Závěrem reflektuji jejich vhodnost pro výuku. Upozorňuji na jejich výhody, možné nástrahy a vhodné obměny a formy gradace. KLÍČOVÁ SLOVA Hra, desková hra, český jazyk, zážitková pedagogika, konstruktivismus, aktivizační metody, žák, výuka, základní škola, vlastní zkušenost a zážitek

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.